کد خبر 314682
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹

وزارت بهداشت الجزایر از نخستین موارد مشاهده بیماری تنفسی ˈمرسˈ در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری ˈفرانسهˈ به نقل از وزارت بهداشت الجزایر اعلام کرد: دو مورد مشاهده شده از ابتلا به بیماری مهلک مرس (سندروم تنفسی خاور میانه/Middle East Respiratory Syndrom) در این کشور مربوط به دو مسافری است که اخیرا از عربستان سعودی بازگشته اند.

این دو الجزایری که 66 و 59 ساله هستند، به منظور زیارت به شهرهای مقدس عربستان سفر کرده بودند. وزارت بهداشت الجزایر درباره وضعیت جسمانی این دو بیمار جزییاتی منتشر نکرد.

عربستان سعودی کانون انتشار مرس شناخته می شود و نخستین موارد ابتلا به این بیماری در سال 2012 نیز در این کشور مشاهده شد. با این حال، طی هفته های اخیر موارد ابتلا به این بیماری در کشورهای دیگر از جمله، مصر، اردن، لبنان، ایران، هلند، امارات و آمریکا نیز گزارش شده است. عمده این موارد به افرادی مربوط می شود که اخیرا به عربستان سعودی سفر کرده اند.

بیماری مرس که عامل آن ویروسی موسوم به ˈکروناˈ است، در قیاس با بیماری هم خانواده اش ˈسارسˈ که در سال 2003 در آسیا و عمدتا در چین شیوع یافت و صدها نفر را به کام مرگ کشید، مهلک تر شناخته می شود. هر چند متخصصان معتقدند احتمال سرایت مرس از سارس کم تر است.

علایم اولیه این بیماری نیز مانند سارس عبارتند از عفونت ریوی، سرفه، مشکلات تنفسی و تب، اما مرس بر خلاف سارس می تواند به سرعت به نارسایی کلیوی منجر شود.

از آغاز شیوع مرس در سال 2012 تا کنون تنها در عربستان سعودی 187 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده و صدها نفر دیگر نیز به آن مبتلا شده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس